Вибори в Індії 2024 Року є найдорожчими в світі. Як це пояснюють?

Майже мільярд людей віддають свої голоси на загальних виборах в Індії. Це найбільша демократична подія в історії, а також може бути найдорожчою. Очікується, що витрати досягнуть ₹1,35 трильйона або $16 мільярдів, згідно з даними індійської некомерційної організації Center for Media Studies (CMS). Це більш ніж удвічі перевищує суму, витрачену на попередніх виборах у 2019 році, і навіть перевищить суму, витрачену на президентських виборах в Америці в 2020 році. Чому індійські політичні партії витрачають такі величезні суми?

Пояснення здається простим: чим більше виборців, тим дорожче коштує партіям достукатися до них. Проте розмір електорату Індії лише частково пояснює масштабний законопроект про вибори. За останні два десятиліття витрати на вибори зросли на 165% (після поправки на інфляцію) — це набагато більше, ніж зростання населення на 27% за той самий період.

Інше пояснення – це кількість кандидатів. В Індії на виборчих округах може бути присутніх десятки кандидатів: у 2019 році в середньому 15 кандидатів балотувалися на кожне місце (попередні дані вказують на схожу цифру на цих виборах). Переповнені поля можуть призвести до агресивної та дорогої кампанії.

За оцінками CMS, понад половина витрат партій і кандидатів у 2019 році пішло на рекламу, зарплату та транспорт партійних працівників. Зростання економіки Індії призводить до того, що виборців заманюють більш витонченими та дорожчими способами. Оскільки все більше індійців користуються інтернетом, зараз набагато більше витрачається на цифровий маркетинг. Дані Google свідчать, що витрати на рекламу на їхній платформі в місяці, що передують цьогорічним виборам, були вшестеро більшими, ніж за аналогічний період 2019 року.

Ще одним важливим фактором є гроші, витрачені на подарунки виборцям. Ці витрати ніколи не декларуються, але CMS оцінює, що близько чверті політичних витрат у 2019 році пішло безпосередньо виборцям у вигляді подарунків, які можуть варіюватися від випивки до телевізорів, кіз або відвертих грошових хабарів. За оцінками, понад половині виборців у чотирьох південних індійських округах було сплачено ₹1 000 – ₹2 000 за їхні голоси. Дослідження, проведене на півночі Індії Дженніфер Басселл з Каліфорнійського університету в Берклі, показало, що більше 80% кандидатів заявили, що їхні колеги відчувають тиск роздавати подарунки.

Ця щедрість є незаконною. 15 квітня, за тиждень до початку голосування, Виборча комісія в Індії заявила, що вона вилучила активи на суму ₹47 мільярдів, щоб забезпечити “рівні умови гри”. Серед награбованого було 36 мільйонів літрів алкоголю та ₹4 мільярди готівкою. Це, ймовірно, невелика частка від загальної суми. Існують обмеження на витрати на кампанію окремих кандидатів, але їх не дотримуються. Більше того, немає обмежень щодо суми, яку можуть витрачати партії кандидатів.

Розкіш, яка супроводжує ведення кампанії, впливає на тип людей, яких обирають. Переможцями виборів, як правило, стають заможні люди. У 2019 році середні статки переможців становили ₹40 мільйонів, що приблизно в 16 разів перевищує статки тих, кого вони перемогли. І частково тому, що так багато витрат є незаконними, вони також частіше мають кримінальне минуле. Майже проти 30% переможців на момент їхньої перемоги були порушені серйозні кримінальні справи, порівняно з 13% їхніх конкурентів. Попередні дані показують схожу тенденцію серед кандидатів цього року.

Ці проблеми характерні не лише для Індії. Оплата готівкою за голоси є звичайною практикою в інших демократіях, що розвиваються. І, як і їхні колеги, індійські чиновники довго боролися над тим, як послабити зв’язок між грошима та політикою. У 2018 році уряд запустив схему «виборчих облігацій», щоб зупинити потік «чорної готівки» в політику, забезпечивши легальний канал для пожертвувань. Але програма мало зробила для підвищення прозорості, оскільки пожертви були анонімними. У лютому Верховний суд визнав цю ініціативу неконституційною. По правді кажучи, у правлячої партії Бхаратія Джаната немає жодних підстав проводити ефективні реформи. У 2019 році вона лідирувала у витратах на вибори, на неї припадало понад половину всіх витрат партій. Він прийшов до влади — і, ймовірно, зробить це знову.


За матеріалами.

By Літвіх Ілона

Читайте також